Jumlah Paparan Halaman

Sabtu, September 19, 2009

Salam Aidilfitri!

Kita sudah berjuang selama sebulan. Menahan lapar dan dahaga. Dari gemok jadi kurus. Ada kurus jadi gemok. Aku? Usah ditanya, datang beraya dan lihat saja rupaku sekarang. Hakikatnya, semuanya telah berjuang. Tahniah! Esok kita akan raikan kemenangan kita.

Kepada warga keramaian, aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri!
Dan seperti tahun-tahun sudah, aku juga ingin memohon ampon dan maaf sekiranya ada salah dan silap. Harap-harap tak berulanglah kesilapan itu.

Jangan lupa jempot datang ke rumah. Rumah aku sentiasa terbuka. Tapi kalau datang ke rumah di Kuantan, semuanya lauk bujang-bujang sahaja. Harap maklom! Jika ingin meriah, sila berkunjung di rumah Terengganu. Bolih makan apa saja yang kamu nak telan. Tapi harus di ingat, duit raya jangan pinta pada aku. Kamu semua sudah besarlah!

Juga jangan lupa untuk sama-sama kita raikan hari kemenangan ini bersama-sama dengan menggempor rumah rakan-rakan di seluroh pelusok Kuantan mulai hari raya ke-3. Yang berada di kampong tidak kira di Kampong marhum ataupon Jengka 21, sila balek merayakan hari yang mulia ini! Yang berminat, sila kol aku. Es-em-es tidak digalakkan. Kredit dah senok lah. Kahkahkah!

Yang hidop kita kunjong-mengunjong, yang sudah tiada kita ingat-mengingati. Sila ke kubur sahabat kita yang sudah arwah untuk kita sedekahkan doa dan alfatihah. Semoga ikatan persahabatan sentiasa terjalin biarpon berlainan alam.

Esok raya oit! Jika ada mercun...sila bakar. Tak perlu tunggu kiraturun. Jari putus, sendiri tanggung.

Cerialah!

p/s: Aidil Fitri dan Ahmad Fitri (toyi) adalah dua benda berbeza. TQ!

Tiada ulasan:

Iklan Tampal

Powered By Blogger