Jumlah Paparan Halaman

Khamis, Mei 27, 2010

Dana

Gua bukan bercerita mengenai Dana Scully - watak siri X-Files. Tapi dana kantong duit - untok perbelanjaan gua. Maradona sudah twitter gua maki-maki. Platini mengamok kat Fesbuk gua. Shukor Adan bakar-bakar line sebab gua tanak interbiu dia - dengki lah tu. Tapi Valderrama tetap kool dalam telepon biarpon gua mungkir janji - siap bagi kata-kata semangat sambil membelai rambutnya. Cilaka, bila korang nak bank in nih! Gua tidak sabar nak pergi interbiu diorang, der!!

Isnin, Mei 24, 2010

Demam datang lagi.

Aku sangat tidak suka demam. Demam juga sangat tidak suka aku. Kami sering elak mengelak. Biasanya aku dengan mudah menepis beliau. Tapi sejak akhir-akhir ini, demam dan aku menjadi akrab. Bagaikan pasangan laila dan majnun. Bagai uda dan dara. Bagai pinang dibelah dua. Bagai pipit sama pipit, enggang sama bangang. Aku seakan tidak percaya.

Saban hari aku bertemu demam. Seperti bulan lepas, aku dan demam berkepit selama hampir 2 minggu. Ini gara-gara Aedes yang memperkenalkan kami berdua. Memang cilaka. Kenapa Aedes tidak perkenalkan saja aku dengan Jesica Alba. Baru stim. Berkenalan dengan demam jenis ini membuatkan aku hidop sengsara. Gaya hidop elegan aku abaikan, aku menjadi hippies. Serabai. Tidak mandi 2 hari. Bulu-bulu muka pon tidak larat aku nak cukor. Tekak pula sangat tidak mengizinkan makanan melaluinya. Ditelan pahit, dibuang sayang. Demam ini jangan dibuat maen-maen. Aku terdampar kekeringan. Aku sudah lupakan demam ini.

Tapi kini ada demam yang aku tunggu-tunggu. Demam ini mengundang gades-gades latin bergelek samba, berjoget salsa. Dulu suam-suam kuku je, tapi kini dah makin panas. Doktor yang mengecek suhu badan aku mengesahkan aku sudah mencapai darejah tertinggi dalam demam, lebih tinggi dari gunung kinabalu - 32 derajah selsius. Aku menjadi kaget. Doktor mengesyorkan aku berkongsi virus-virus ini bersama rakan-rakan bagi mengebahkan demam ini. Aku memutoskan untok sebarkan saja kepada geng-geng keramaian. Aku dah mengidap demam Piala Dunia. Anda bagaimana?

Bagi memenohi permintaan orang ramai, mulai hari ini aku akan bercerita mengenai lajenda-lajenda Piala Dunia pada edisi terdahulu. Olih itu,sudilah kiranya anda semua memasokkan sumbangan iklas ke akaun Maybank saya (saya? sopannya. tadi aku) bagi membeli tiket kapal terbang dan penginapan di hotel-hotel serta shoping2 di dalam menjayakan rancangan saya untok menginterbiu wira-wira yang sudah kerepot ini. Lebih manes jika anda sapot juga tiket bagi menyaksikan perlawanan2 piala dunia nanti. Amacam? Ada beran?

Ingin aku tegaskan disini, aku bukanlah bomoh dalam meramal keputusan perlawanan nanti. Segala sessi interbiu akan datang bukanlah 100% tepat. Olih itu, kepada penjudi-penjudi halal jangan berpandukan ramalan aku. (lagu bekgraun~ramalanku benar belaka - umbrella). Aku juga telah dijempot untok menjadi pengulas sukan jempotan sepanjang musim Piala Dunia ini nanti. Sila jangan cemburu. Setia di mukasurat ini bagi mendapatkan berita hangat ok. TQ!

Kita beri dahulu laluan kepada penaja rancangan dan sekembalinya nanti, saya akan hidangkan liputan-liputan yang lebih menarik dari Berger Otai Jalan Plumbum Seksyen 7 Shah Alam. Layan...

Isnin, Mei 17, 2010

Peleseran Bakal Berlaku

Gambar sekadar hiasan.

Kepada ahli-ahli keramaian sekalian.
Sila kemukakan ide-ide yang bernas untok dijadikan aktiviti peleseran kita pada kali ini.
Tolong jangan malu, jangan segan untok singgah ke mukasurat:

http://www.facebook.com/event.php?eid=126886993992430&index=1

Jika tak berjaya melehat mukasurat ini, minta kebenaran dari tuan punya pencipta page kerana hanya ahli bolih lehat.

Selamat Hari Ibu.
Selamat Hari Guru.
Selamat Hari Belia.

Selamat berhibor
dan selamat beramal!

Cerialah!

Iklan Tampal