Jumlah Paparan Halaman

Sabtu, November 07, 2009

Warta Keramaian

Sabtu, 7 November - "Keramaian telah pon mencapai usia yang matang dan warisan baru haros dibentok". Begitulah intipati ucapan ketua kepala keramaian, Encik Did Hanggokan dalam satu majlis peleseran solo di hadapan televisyen rumahnya pada malam semalam - sambil menepok-nepok nyamuk yang riang berterbangan. Majlis yang dihadiri lebih dari seekor nyamuk ini telah mendapat sambutan hangat dari para pengundi sms dalam talian telefon bimbitnya semalam.

Menurut beliau lagi, hasil usaha keras dan berterusan ahli-ahli keramaian adalah faktor kenapa keramaian maseh bertahan dan relevan pada alaf baru ini. Malah, hasil usaha keras dan tidak jemu-jemu ahlinya ini dalam menghasilkan legasi baru dalam era keramaian moden amat dialu-alukan. Kelahiran waris-waris yang comel ini bagaikan pucuk dicita, ulam mendatang. Waris Keramaian yang baru ini dapat merealisasikan harapan ahli-ahli veteran sebelom ini.

Dalam ucapannya lagi, adalah satu kemestian bagi Keramaian meraikan kejayaan melahirkan warisannya dengan satu acara peleseran di kedai-kedai kopi. Acara ini bagi membentok satu draf perancangan ahli Keramaian yang bolih meneruskan kegemilangan Keramaian ini. Konsep Minum, Borak dan Gelak yang diterap selama ini tampak menghasilkan kejayaan bagi ahli-ahlinya.

Biarpon Ahli Keramaian asalnya adalah untok bekas-bekas pelajar SABS namon konsep keterbukaan ahli dan mesra pelanggannya membuatkan individu-individu luar yang rapat dengan Keramaian berminat menjadi ahli. Dengan itu, beliau telah bersetuju untok mengubah dasar dalam Keramaian untok membenarkan ahli-ahli baru bukan dari SABS untok turut sama memeriahkan Keramaian. Mereka hanya perlu memenuhi syarat yang mudah iyaitu turut serta dalam acara peleseran sambil borak dan gelak-gelak. Aktiviti ini penting bagi membentok jiwa anak-anak muda.

Beliau turut mengucapkan jutaan terima kaseh kepada ahli-ahlinya yang berusaha keras dalam melahirkan generasi kedua Keramaian biarpon beliau sendiri maseh belom memulakan sebarang tindakan untok waris seterusnya.

Dalam penutup ucapannya, beliau sekali lagi menegaskan adalah penting bagi Keramaian meneruskan tradisi peleseran ini biarpon sudah beranak cucu kelak. "Dan tolong jangan lupa datang ke majelis perkahwinan orang kuat Keramaian, Yah 22hb November ini kerana aku akan jadi pengapit yang comel nanti." katanya yang terakhir sebelom terlelap dihadapan TV sambil tangan berpegang erat pada telefon bimbitnya.


Pesanan Ringkas: Jika anda tidak kenal warisan ini, wajib sertai aktiviti peleseran kelak.

Tiada ulasan:

Iklan Tampal

Powered By Blogger