Jumlah Paparan Halaman

Selasa, Januari 13, 2009

Boikot

Sana sini kedengaran.
Mari boikot!
Boikot apa?
Boikot barangan yahudi laknat.
Yang menindas bangsa selain mereka.
Tidak terhad kepada orang Islam saja.
Tetapi kepada semua umat manusia
Bagi yahudi, mereka paling mulia.
Padahal merekalah paling hina!

Sedarkah kita,
Mereka juga telah menguasai minda kita,
Berabad-abad lamanya,
Buat kita beranggapan...
Produk mereka paling hebat,
Produk mereka paling groovy,
Paling Cool...Paling Chill!!
Seme yang pepaling mereka kuasai! EmmmBOH!!!

Dari kecil aku baca kekejaman mereka,
tapi ketika itu aku tidak memahaminya.
tidak merasa apa itu kejam...
tidak pernah sikit pon rasa ditindas...
kerana tika itu aku hidup selesa di Malaysia.

Ketika aku kecil,
Masih comel dan berkulit gebu,
Bangun saja pagi,
aku disuap nestum.
aku diberi minum milo.
sungguh indah saat itu.
Cap yahudi rupanya Nestle ini!

Malah,dari kecil...Waktu sekolah,
Nurse cun dan bergetah
Sabar mengajar aku menggosok gigi.
Menggunakan ubat gigi jenama Colgate,
Di pinggir longkang.
sungguh indah saat itu.
Cap yahudi rupanya ubat gigi aku guna!

Kini aku makin keliru,
Gelisah, resah...
marah berbaur geram,
Busuk berbau masam!
Bagaimana nak mula?
Aku berazam untuk boikot.
Mampukah aku?

Pulang ke rumah,
Produk yahudi menguasai segenap ruang,
Hampeh...
Mampukah aku?

Mungkin aku tak mampu berjuang di medan perang,
Menggunakan bom mortar atau senapang, pedang.
Mungkin aku tak mampu berdepan musuh,
Menembak dan gempur, tanpa gentar membunuh.

Tapi ini yang aku mampu perjuangkan.
Boikot!

2 ulasan:

Iznie berkata...

erm..btoi gak...
bukan senang nak boikot...
huhu
tapi bley try d best...
asal ada semangat yg kuat pasti boleh...
go...go!


err...
thnx...

Tanpa Nama berkata...

Boikot sehabis daya. Itu pun perjuangan juga. Untuk menegakkan yang hak. Bukan soal kecil besar atau banyak sikit.

Iklan Tampal

Powered By Blogger