Jumlah Paparan Halaman

Ahad, April 05, 2009

Penawar Sepi

Hari minggu. Saat dinanti-nantikan setiap umat yang bekerja.
Ini hari di mana kita bolih rehat. Bolih golek-golek. Bolih buat tahi mata.
Tapi hati ini tidak tenang. Air yang tenang jangan disangka tiada buaya.
Tapi tiada buaya di rumah aku. Tiada sesiapa. Cuma sendiri. Sepi.

Ibu bapak di kampong halaman. Abang adik di perantauan. Aku di rumah tidak berteman.
Ah! Aku sangat suka hari tidak bekerja. Tapi apa makna kalau dudok sendiri kebosanan?

Aku mencangkong di parkir rumah. Termenong. Bertentang mata sama bini aku.
Aku jeling dia. Dia jeling aku. Sesekali aku tersenyum. KahKahKah! Inilah namanya cinta.
Cuma dia setia menemani. CCJ 686.
Kadang kala rasa nak menangis juga. Cukup bulan duit harus keluar.

Ape kejadah dudok lama-lama di depan kereta. Aku masuk ke dalam rumah.
Menekan punat untuk menghidupkan TV Plasma yang masih berhutang.
Pagi sabtu. Layan Karton. Sudah menjadi rutin sejak kecil.
Karton melayu, jepon, omputeh semua layan.
Ini memang sejok. Cool. Bolih bikin hati sepi jadi hepi.
Kahkahkah. Gelak-gelak sehingga matahari tegak.

Pukol 1 sudah. Tiada lagi karton. Giliran hindi ambil port. Bukan jiwa aku.
Tekan punat alat kawalan...mati sudah TV.

Termenong kembali.
Bosan.
Sepi.
Tidur.

1 ulasan:

Dari Jalan Kopi berkata...

teringat suze kimia. ckp alunan susun atur bahasa dialek sabah.

kahkahkah.

seronok meleser bersama kamu. tp sampai masa kamu juga akan pergi.

akhirnya yang tinggal adalah
kahkahkah. kahkahkah. kahkahkah.

Iklan Tampal

Powered By Blogger