Jumlah Paparan Halaman

Ahad, Februari 15, 2009

Hari Cinta!


kahkahkah...
hari kekasih...neraka apakah? (What the hell)
Asal-usul hari terbabit pon sudah ramai yang dah tahu
tapi mereka bikin buat-buat tak tahu
kepada mereka yang belum tahu tapi berminat nak tahu,
sila kemukan persoalan anda kepada pakcik mat google bin mat yahoo

kahkahkah...
Metro hari ni terpampang pasangan kekasih yang kantoi
dicekup pihak berkuasa sedang memadu asmaradana.
tanpa segan silu mereka port di tempat awam. Neraka apakah?
Mengapa tidak mereka port di porto? Sungguh tak pandai kaver line.
tapi paling aku nak tergelak...
setelah mereka dikantoi dan ditangkap,
mereka diberi kaunseling...kaunseling je?
Oh,negaraku Malaysia!
Mengapa tidak kita hantar sahaja mereka ini ke palestin.
Jadikan mereka ini sukarelawan kita.
letak sminggu pon jadi la...hahaha!

Kahkahkah...
Mengapa perlu sambutan hari ini?
kasehani-lah rakan-rakanku yang berstatus sperti Farid Abdillah dan Ahmad Fairul,
Mereka tidak bersalah...mereka tidak gay...cuma jodoh tidak kelihatan.
Malah temanku Salleh Nur yang memiliki kekasih bergetah juga tolak tepi.
Dia gam hari kekasih. Syok lagi hidu gam dari hari hidu kekasih...kahkahkah!
Adoyai..hari kekasih

KahKahKah...
Jadi smlm aku tidak meraikan hari valentine...
aku juga tidak meraikan valentino rossi.
Semuanya aku push aside (tolak tepi)
Aku meraikan hari cinta...
tidak ke mana-mana cuma di rumah sahaja,
memadu kasih bersama bantal empukku.
Yang telah setia bersamaku 15 tahun lamanya,
Walaupon dikunyah usia namun cintaku tidak berubah.
Tido bersama saban hari
namun tidak pula kantoi kerana aku pandai kaver line.
KahKahKah!

7 ulasan:

John Leh berkata...

Kahkahkahkahkah.
Baik jangan ambik pot.
Tindakan mengambil pot tentang hari kekasih akan mengundang bencana.

Tanpa Nama berkata...

satu waktu di stesen bus. saya melihat seorang perempuan cun dan bergetah. dlm hati mesti tunggu kekasih di hari kekasih.

tiba waktu sang kekasih sampai. menaiki kancil berwarna biru. keluar dari kereta sambil tangan menurukkan bunga di punggung.

Tadammm!! sang kekasih mengunjukkan bunga kepada si gades. si gades yang tadi muncung tersenyum girang sampai ke telinga.

saya belum pernah sekalipun memberikan seshiapa bunga. sebagai ganti saya menghadiahkan lukisan sekuntum bunga yang dilukis oleh saya sendiri.

lukisan saya ini telah merentasi sempadan. melintasi samudera. melintasi beberapa jenis laut untuk sampai ke destinasi. lukisan ini juga telah melintasi bandar ho chi minh.

lukisan ini tinggal kenangan. sebenarnya saya membuat dua lukisan. satu yang cantik utk dipos kepada sidia. yang tidak cantik yang tidak jadi saya simpan buat kenangan.

kenangan ini akhirnya betul-betul tinggal kenangan. neraka apakah?

kahkahkahkah.

raisadora berkata...

sedihnya...

L.H.R berkata...

hari2 ade lah hari kekasih bg sy









dowh!

Hanggokan berkata...

cik nama sy siti...
hari-hari adalah hari saya bg kamu??
kahkahkah!!

Tanpa Nama berkata...

kepada did : adoyaiiiiiiiiiiiii

L.H.R berkata...

kan dah ade jwpn kt bawah 2

dowh!

haha

Iklan Tampal

Powered By Blogger