Jumlah Paparan Halaman

Khamis, September 25, 2008

Harga 10 sen

Sepatutnya lepas berbuka semalam, aku ke masjid bagi menunaikan solat tarawih. Namun akibat keletihan luar biasa akibat tekanan kerja berat sebelah, aku terdampar letih.Aku buka tv. Tapi harus diingat! Aku bukanlah buka menggunakan screwdriver tetapi remote control.

NTV7 your feel good channel kata tv itu. Berita terpapar. Harga minyak turun lagi! WOW! Ini sudah bagus. Aku melonjak kegembiraan sehingga kepalaku terkena siling rumah. Aku tertanya-tanya apakah harga baru minyak Malaysia sekarang. Lalu dijawab sopan oleh pembaca berita tersebut. RM2.45 seliter bagi petrol. Diskaun 10 sen. 10 sen? 10 sen?! Ingin sahaja aku rewind kembali berita itu untuk kepastian. Yeah! I feel good, channel!

10 sen? Kalau gula-gula dah boleh dapat 2 biji di kedai mamak. Kalau chewing gum boleh dapat satu ketul dan percuma tatoo air di belakang kertas pembalutnya. Kalau SMS boleh dapat 2 helai, kalau anda activ10 dengan aku. Begitu berharganya 10 sen! Mungkin aku patot bagi duit raya bernilai 10 sen tahun ini. Aku contohi Pak Lah. Jangan marah, aku tak bersalah. Itulah pemberian duit raya Pak Lah kepada rakyat. Terima kasih! Aku bersyukur.

Mungkin itu satu tindakan bijak Pak Lah agar aku melompat kegembiraan tetapi tidak melompat parti biarpun aku bukan ahli parlimen pimpinan beliau. Adakah anda rasa aku melompat? Adakah anda turut melompat? Adakah kereta anda juga melompat? Naik mendadak, turun sedikit. Adakah harga barang runcit turun 10 sen juga? Aku tersenyum sendirian lalu terus ke bilik air untuk mandi kerana telah dibebel oleh bondaku. Apa nak jadi dengan aku.

3 ulasan:

Farid Abu Talib berkata...

jangan jadi ngok. kahkahkah. dolah dolah. kenapalah kamu jadi PM kahkahkah. Dulu bile debat dengan Anwar kata tak boleh turun minyak. Anwar kata boleh kamu tidak percaya. Anwar nak turun 50sen kamu kata Anwar penipu. kahkahkah. Apa punya tur lah kamu ni Dolah. Weh Dolah bangun lah wei. Hari dah siang malam sudah berlalu. kahkahkah.

Untuk Dolah, marilah barisen kaeramaian semua nyanyikan satu lagu
Sepuluh sembilan
Katamu satu pun tak boleh pakai
Sepuluh sembilan
Janjimu satu pun tak boleh pegang

Dunia dan apa isinya
Hanya kau punya
Segala-gala kau dah ada
Tak cukup kau masih minta tambah

Mabuk bukan mabuk
Mabuk nama mabuk cinta mabuk kuasa

Amz CamPro berkata...

we,tu lagu aku tu..hahaha

fadzil hafiz berkata...

tu la pasal!!!!aku rase x berbaloi mereka ni bersidang berjam-jam, menghabiskan ribu-riban utk elaun ke persidangan....tup tup....umumkan 10sen turun!!!adusss....

Iklan Tampal

Powered By Blogger