Jumlah Paparan Halaman

Khamis, September 11, 2008

Puisiku untukmu, Murtabak

Murtabak,
bau ko mmg semerbak,
tapi bukan bau ketiak,
yang selalu buat orang sebak,
tak disangsi rupamu juga kacak,
dengan bentuk petak-petak.

Murtabak,
kenapa namamu sebegitu rupe,
bikin hati gundah gulane,
lagi-lagi bulan puase,
mane cukup sekali rase,
berjam-jam aku order,
tak berbungkus-bungkus lagik engkau ye!

Murtabak,
buat perawan tergile-gile,
gadis seksi memuje-muje,
biarpon mereka belum tentu puase,
sanggup berpanas, berhujan berjam-jam lamenye,
itulah punca aku suka,
bisa meruntun iman, terjojol bijik mate!

Murtabak,
ko telah musnahkan diet aku,
rasamu sehingga menjilat siku,
dengan kuah sirap bawang pulak tu,
gemuk habislah aku tak laku,
orang lain hanya mampu lihat terkaku.

p/s: majulah murtabak untuk bulan ramadan al-mubarak

5 ulasan:

fadzil hafiz berkata...

ko mmg berbakat dlm berpuisi!!nak ganti usman awang ke??ke ko nk ganti ishamudin rais??

Hanggokan berkata...

terima kasih sahabat,
aku adalah aku...
jadilah diriku sendri,
jadilah seperti lilin,
jadi-jadilah...

Amz CamPro berkata...

ko antu murtabak eh?

Farid Abu Talib berkata...

kahkahkah. walaupun zaman skolah kau antara student terbaik tapi aku tahu subjek yang kau hampeh. tapi kini semuanya telah berubah. kahkahkah. dua ketol murtabak untuk kamu.

Hanggokan berkata...

bahana farahaizan...kan dah tak berkat ilmu pemberian bondanya! wahahaha...(rahsia sebenar jgn kasik tau org lain,prit!)

Iklan Tampal

Powered By Blogger