Jumlah Paparan Halaman

Khamis, September 25, 2008

Ramadhan Pecah Kopi...

Lagi cerita pasal geng keramaian membuat onar. Kali ini bertempat di Coffee Street, Kuantan. Apakah punca terjadinya kekecohan tersebut? Apa kejadahnya mereka berkumpul di situ? Ikuti laporan lengkap bersama wartawan kami, Encik Did.

Jangan khuatir para pembaca, intro yang suspen itu hanya sekadar gimik sahaja. Kejadian yang berlaku ini langsung tidak mengorbankan sebarang nyawa seekor tenuk ataupon seekor nyu atau penyu. Apa yang berlaku sebenarnya adalah geng keramaian yang berkumpul untuk berbuka puasa telah melepak di satu sudut Coffee Street bagi melepaskan penat lelah serta angin-angin yang ada.

Pada hari kejadian di mana mereka sebelum ini berbuka puasa di Annexe, telah merancang satu operasi khas yang dinamakan 'Ops I did it again' dimana objektif operasi ini adalah untuk mengejutkan Encik Mustafa Kamal Mazlan yang terkenal dengan lengkungannya. Misteri kehilangan beliau membuatkan Geng Keramaian membubuh tanda tanya di atas kepala mereka. Lalu operasi yang dikepalain Inspektor Mohd Hairul Fadli telah mengatur strategi bagi menjayakan operasi ini.

Kira-kira pukul 9.30 malam, pasukan terdiri dari 6 anggota dan berbekalkan 2 biji kereta telah menyerbu masuk East Coast Mall (ECM). Malangnya sebahagian mereka menyerbu ke tandas terlebih dahulu akibat makan berlebihan sewaktu berbuka. Antara ahli yang terlibat dalam operasi itu adalah Did, Bob, Syam, Raisa, Qas dan Inspektor Herol itu sendiri.

Setelah selesai ke tandas, menujulah mereka ke lokasi kejadian sambil menyanyi lagu tema 'Gerak Khas'. Malangnya hasil intipan dan siasatan ke atas orang ramai, mereka mendapati Pha telah pon pulang ke rumah. Hampa mereka. Bagi melepaskan ketensenan, mereka menuju ke Coffee Street.

Setiba di Coffee Street, mereka meneruskan agenda tersendiri. Sambil menonton perlawanan bolasepak liga Inggeris, melayan air kopi yang hangat, mereka turut memikirkan strategi seterusnya untuk menyambungkan kesinambungan operasi ini. Bagi mendapatkan idea-idea bernas, pasukan ini telah menghubungi Encik Prit yang tiba kira-kira setengah jam kemudian. Jem kata beliau. Tu lambat sikit tu. Turut dikontek adalah Encik Hamisa dan Isteri yang tiba di saat genting dimana mereka semua sudah mahu bersurai.

Namun hasil pengumpulan anggota-anggota ini langsung tidak memberi sebarang impak maksima malah seperti biasa hanya perlepakan membuang masa dan angin tanpa bunyi sahaja yang terjadi. Lalu tepat jam 1 pagi, kesemua mereka bersurai bagi menandakan berakhirnya era perlepakan pakatan keramaian. Apakah muslihat mereka seterusnya? Nantikan lagi laporan eksklusif di episod akan datang hanya di blog ini.

p/s: pecah kopi adalah coffee break

3 ulasan:

Farid Abu Talib berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

dengan tetiba..prebet jemputan pon terlibat sma dlm operasi ni..beliau sungguh konpiuss...hehehe

Farid Abu Talib berkata...

prebet perempuan itu sungguh mesra alam. saya suka.

Iklan Tampal

Powered By Blogger