Jumlah Paparan Halaman

Rabu, Oktober 15, 2008

Tajuk Karangan: Cerita 1 malam

Semalam aku ke KL. Misi aku adalah menjemput Valve Specialist Company aku di LCCT untuk Inspection di Kertih. Aku bertolak dari kuantan pukul 5.30 petang.

Aku bawak kereta Hyundai Elantra. Singgah ambik Sham Jay di Permatang Badak serta berhenti isi minyak di Petronas Kg Pandan sebanyak RM60.

Aku teruskan perjalanan melalui Lebuhraya Pantai Timur bermula di Gambang. Berhenti sebentar di Temerloh, buang apa yang patut. Teruskan lagi perjalanan. Kami tidak putus-putus bergosip supaya tidak mengantuk. Sampai KL pukul 8.30 malam. Kami singgah di McD untuk membuncitkan perut. Kembali meneruskan misi pukul 9.15 malam.

Sampai KLIA hujan renyai-renyai...masa tu pukul 10.40 malam. Aku isi minyak lagi RM60. Sejurus itu, aku pergi jemput staff tu. Hujan makin lebat. Dia sampai tepat jam 11.10 malam. Kami terus bergerak balik ke kuantan dalam keadaan hujan lebat. Sangat mencabar. Sangat merbahaya. KL banjir lagi. Kami terpaksa mendayung bagi menempuh halangan berliku malam itu. Akhirnya kami berjaya.

Hujan berhenti setelah kami sampai di Karak. Kami teruskan lagi perjalanan. Sampai di Kuantan pukul 4 pagi. Penat gile! Lepas tu aku dapat tahu harga minyak turun. Rugi...rugi sebab semalam isi minyak awal sangat. Aku menyesal...
p/s: tahapehape aku...

4 ulasan:

Farid Abu Talib berkata...

kahkahkah. lain kali tanyalah mat google bin mat yahoo. dia lebih tahu. kahkahkah. kenapa menteri yg kamu jemput itu tidak terus naik kapal terbang terus ke kuantan? kahkahkah. apa punya tur..

fadzil hafiz berkata...

LCCT tu ape??serius gua tak tau...

Cik WiDDy™ berkata...

hehe..tak pe...nanti isi lagi..claim kat boss...hehe...

padelkopak : LCCT tu...Low Cost Carriage Terminal...tak silap la...utk Air Asia semua tu..hehhe

Tanpa Nama berkata...

did.. nape ko suka tipu citer ko ni...nape ko tak citer yg aku ada call ko dlm jangkamasa perjalanan citer tersebut.hahahaha... di yang gay.. tak sangka aku!!!

Iklan Tampal

Powered By Blogger